Василь Козел:  «Сила України не у її поділі на Схід і Захід, а у її сильному єдиному центрі!»

Василь Козел: «Сила України не у її поділі на Схід і Захід, а у її сильному єдиному центрі!»

Кандидати в депутати в більшості випадках передбачувані в своїх «підходах» до виборців. Не схожим на інших претендентів на народного обранця виявився Василь Козел, голова Житомирської обласної організації Єдиного Центру – людина молода та енергійна, сповнена бажання працювати та вирішувати проблеми, завдяки системному підходу та далекоглядному баченню. І округ був обраний не випадково, адже рідний Василю Козелу Житомирський район є частиною 67-го виборчого округу, куди також входять Чуднівський, Любарський, Романівський та частина міста Житомира. Гадзинка, Нова Вигода, Березина, Глибочиця – села Житомирського району, де знають Козела Василя не з плакатів- обіцянок та «біг-мордів». Він тут прикладає всіх зусиль, щоб відродити та надати європейського вигляду селу.

Публікаціявсі друкуватиДрукувати

Варто бути готовими до фальсифікацій
2010-09-27 12:48:00

Варто бути готовими до фальсифікацій

Один з лідерів Єдиного Центру, голова Волинської обласної організації Єдиного Центру Володимир Бондар в інтерв’ю ЗІКу розповів про те, як він оцінює перших півроку нової влади в Україні, як ЄЦ захищатиме свої результати на виборах і за рахунок чого сам Бондар збирається побороти своїх конкурентів на виборах мера Луцька.


Виборчий закон підігнали під одну партію

– Які у вас очікування від цих місцевих виборів, які пройдуть уже за новими правилами? Чи є мажоритарно-змішана система найкращим варіантом виборчого законодавства на місцях?

– Ця система, безперечно, є кроком уперед в частині введення мажоритарної системи. Але вона не є досконалою, і ми дарма не відкрили списки загалом – люди могли б голосувати за тих, кому довіряють, але разом із тим ми могли б зберегти політичну систему. Я не вірю, що якісь такі половинчасті рішення можуть розв’язати питання загалом. Певен, що цей закон про вибори підігнали під конкретну ситуацію з однією метою – не допустити до влади тих, хто цій владі не вигідний. І провести тих, хто потрібен. І, на превеликий жаль, закріпити в управлінні державою одну владну силу.

Я не знаю, чи так вийде, поживемо-побачимо. Закон має багато вад. Вони продиктовані швидкою і непродуманою процедурою його прийняття і схвалення без урахування зауважень. Є складна технічна процедура, яка багато в чому ускладнює процес виборів. Отож, з іншого боку, це відкриває можливість для позазаконного втручання різноманітних органів, і говорить про те, що нам слід бути уважними та обережними, і що результати для суспільства оптимальними не будуть.

– Чи всі волинські осередки Єдиного Центру будуть готові взяти участь у виборчій кампанії? Наскільки стабільними і цілісними є ваші партійні організації на Волині?

– Безперечно, всі наші наявні організації братимуть участь у виборах у той чи інший спосіб – хтось як кандидат, хтось як член комісій (територіальних, дільничних), хтось як агітатор. Структура у нас розгалужена, ми практично в кожному населеному пункті Волині маємо свою зареєстровану структуру. Тому вважаю, що великою мірою ми до виборів готові.

– Які результати праймеріз Єдиного Центру на Волині? Чи були вони для вас несподіваними?

– Це не був праймеріз у класичному розумінні слова. Ми провели опитування людей щодо наших кандидатів та людей, яких збираємося висунути. Якихось особливих неочікуваних результатів не було. Тому що люди, які входять в Єдиний Центр, є відомими і знаними, є депутатами різних рівнів, і, безперечно, саме їхні імена люди й називали найчастіше. Але були й нові відкриття, пропозиції, які ми, безумовно, будемо враховувати формуючи списки і готуючи кандидатів у мажоритарні округи.

– Яким чином тепер формуватимете свої виборчі списки? Чи будуть вони відкритими? Коли відбудуться передвиборні партійні конференції Єдиного Центру на Волині?

– Ми не можемо формувати відкриті списки, позаяк цього не дозволяє законодавство. А механізм формування списків прописаний в законі і в нашому статуті, нічого там надзвичайно складного нема. З урахуванням відкритого опитування, ми винесемо це питання на голосування ради, яка проходитиме наприкінці вересня. І вона остаточно затвердить склад кандидатів до обласної ради, районних і міських рад, міських і селищних голів. Щодо передвиборних конференцій, то, як каже законодавство, це буде наприкінці вересня – на початку жовтня. У кожному районі чи місті це буде по-різному, але в термін, відведений законодавством.

– Чи задоволені ви порядком формування виборчих комісій? Чи матиме Єдиний Центр достатнє представництво у комісіях?

– Неправильно, коли комісії формують парламентські партії. Інші політичні сили майже усунуті від цього процесу. В нашій партії є досвідчені люди, які неодноразово працювали в комісіях і які б своїм досвідом допомогли правильній і законній організації процесу.

На жаль, з усіх партійців, які ми запропонувати, затвердили тільки одиниці.

– Скільки своїх депутатів ви сподіваєтеся провести у Луцьку міську раду і обласну?

– Ми будемо боротися за максимальну кількість. У кожному конкретному випадку ми налаштовані на перемогу.
Ми можемо вести переговори з усіма

– Які з політичних сил вважаєте своїми конкурентами на виборах? З ким із них ви працюєте на одному електоральному полі? Хто в області на сьогодні має найсильніші позиції?

– Дуже складно сьогодні говорити про якісь позиції, тому що виборча кампанія динамічна. І ті партії, які ще вчора мали великі рейтинги, були гегемонами у виборчих позиціях, сьогодні вже не є такими. По-друге, це місцеві вибори і тут буде багато вирішувати, яких особистостей запропонують партії. Ще не сформовані списки різних партій, тому попередньо висновки робити зарано.

А конкурентами на виборах є всі, безперечно. Тільки мені хотілося б, щоби конкурували ідеї, а не інші технології, почасти незаконні. Інакше це не вибори, а боротьба грошей і технологічних прийомів, які може застосовувати та чи інша команда.

– З іншого боку, які політичні партії вважаєте своїми потенційними союзниками після виборів? Чи готові ви, наприклад, домовлятися з Партією регіонів, щоб створити більшість у радах?

– Якщо домовлятися, то на якихось відповідних принципах. А не тільки тому, що домовлятися. Ми можемо вести переговори з усіма партіями. А створювати коаліції можемо тільки з тими, дії яких не суперечать нашим ідеологічним поглядам.

– На вашу думку, наскільки напруженою буде ця виборча кампанія? Наскільки вагомим буде фактор адмінресурсу? Чи варто очікувати фальсифікацій?

– Безперечно, фактор адмінресурсу буде присутній. Влада завжди має ресурс отримання лояльності, особливо в бюджетній сфері. І на це треба зважати. До фальсифікацій варто бути готовим. І тут ми готові співпрацювати з усіма партіями, особливо з тими, які не представляють владну коаліцію. Бо якщо будуть якісь фальсифікації, то з боку влади, а не опозиції. Ми готові працювати в напрямку контролю над виборами, над захистом результатів. Отут, вважаю, треба всім об’єднуватися. Усі політичні партії зацікавлені в об’єктивному результаті.

– Як ви збираєтеся захищати свої результати на виборах?

– У нас уже є досвід участі у виборах, особливо щодо захисту і паралельного підрахунку голосів, щодо проведення спостереження. У нас будуть спостерігачі в територіальних виборчих комісіях, на дільничних виборчих комісіях. Ми проведемо паралельний підрахунок голосів, спробуємо мати на руках всі протоколи дільничних комісій, наскільки це буде можливо. Я думаю, разом з іншими партіями ми зможемо протистояти спробам фальсифікацій, якщо такі будуть.

– Навесні ви заявили, що будете балотуватися на посаду міського голови Луцька. За рахунок чого ви сподіваєтеся отримати позитивний результат на цих виборах? Що вважаєте своїм козирем? На який мінімальний результат розраховуєте?

– Завжди треба сподіватися на перемогу. А своїм козирем я вважаю ту роботу, яку проводив раніше і якою займаюся сьогодні. Це програма енергозбереження. Також інші напрямки: освіта, охорона здоров’я. Є конкретні зроблені справи, але є й ті, які потребують свого вирішення. Це все дає підстави сподіватися на перемогу в цій боротьбі. Я знаю можливості своїх опонентів, їхні позитивні й негативні сторони. Вважаю, що ми можемо позмагатися.

Окрім того, ми маємо родзинку нашої виборчої кампанії – це застосування програми енергозбереження і енергоощадності, яку впроваджуємо вже сьогодні і будемо робити це надалі, незалежно від того, наскільки будемо представлені у владі. Суть програми «Термомодернізація багатоповерхових будинків Луцька» у заміні теплогенеруючої конструкції будинків. Також ми утеплюємо фасади, повністю змінюємо зовнішній вигляд. У кінцевому варіанті ми хочемо досягнути, аби кожна українська родина могла платити менше за комунальні послуги. Особливо це стосується соціально незахищених категорій. Під цю програму ми хочемо залучити якомога більше житлового фонду.

– Кого вважаєте своїми основними конкурентами?

– Я не буду особливо оригінальний, коли скажу, що це ті колеги, які займали високі пости в обласній раді, обласній адміністрації, хто вже побував міським головою. Такі люди можуть бути конкурентами у будь-яких виборчих перегонах. Особливо на посаду міського голови. Але конкуренти конкурентами, але я впевнений у тому, що можу багато чого хорошого зробити для Луцька і громада міста зможе це оцінити.

– Чи будете шукати підтримки серед інших політичних сил?

– Я вважаю, що таку розмову вести необхідно, і ми будемо проводити консультації. Якщо політичним силам буде імпонувати моя програма, то я сподівався б на таку підтримку.


Табачник не має права фальсифікувати історію

– Як ви оцінюєте перших півроку нової влади в Україні? Чи справдилися ваші очікування?

– На жаль, будь-яких серйозних реформ, які пропонував кандидат на президентську посаду Віктор Янукович, від нової команди та нового уряду ми поки так і не дочекалися. А ті зміни, що відбуваються, м’яко кажучи, суперечать тим завоюванням, які здобуло українське суспільство за час незалежності. Я маю на увазі псевдо реформу в освіті, яка великою мірою зводиться до того, аби вихолостити історію України, причесати на догоду когось із сусідів. Сюди варто віднести обмеження свободи слова, обмеження свободи особистості. Такі непоодинокі випадки вже сьогодні є.

Ми бачимо, як змінилася в державі функція правоохоронних органів. Такі, з дозволу сказати реформи, мене, як громадянина України, влаштовувати не можуть. Тут треба готуватися до системного протистояння. Якщо ж названі владні кроки – випадкове рішення випадкових чиновників, вищі чини повинні дати цьому серйозну оцінку. Але її, на жаль, нема.

– Чи підтримуєте програму реформ, задекларовану новою владою?

– Я не бачив жодних програм чи реформ. Тому як можна підтримувати те, чого немає?

– Наскільки обґрунтованими, на вашу думку, є підвищення ціни на газ для населення? Чи погоджуєтеся ви, що цей крок був необхідний і неминучий?

– Мені складно сказати, тому що я не маю всіх даних для такого аналізу. Але я знаю одне: якщо проводиться підвищення ціни на газ, то найперше дбають про ті категорії, які не зможуть платити такої ціни. Тут повинна бути диференційована політика. Влада сказала і досить розрекламувала, що у соціальному відношенні українські люди не постраждають, що буде чітка і доступна програма, де найменш захищені категорії отримуватимуть компенсацію. Але на практиці, на місцевому рівні цього не відбувається.

Мені дуже прикро, що такі речі мають місце. Бо з одного боку влада ніби монолітна. А з іншого – нема розуміння, які заходи треба проводити, щоб убезпечити своїх співгромадян від подібних подорожчань.

З іншого боку, коли підписувалися Харківські угоди щодо російського Чорноморського флоту, заявляли, що підвищення ціни на газ не буде. А воно відбулося. Якщо так, то це влада, яка не вміє тримати свого слова і не розуміє, які угоди вона підписує і яку ціну за яке питання платить. Бо ми можемо віддати і продати своїм зовнішнім колегам усі наші пріоритетні напрямки, а натомість отримати тільки одні проблеми.

– Які реформи сьогодні необхідні, щоб покращити якість місцевого самоврядування?

– Безперечно, потрібно змінити законодавчу базу про місцеве самоврядування. Влада на місцях повинна отримати повноваження – законодавчі й фінансові. І тоді вони будуть здатні вирішувати проблеми, які стоять перед громадами. Бо нині влада міняється і відбувається концентрація повноважень і фінансових ресурсів у центрі. Ніхто, попри декларації, не хоче роздержавити ці фінансові потоки, розкоординувати їх по органах місцевого самоврядування, зробити сильну фінансову базу органів місцевого самоврядування, щоб вони були потужними і могли вирішувати питання.

Звичайно, декому краще сидіти в Києві на потоках субвенцій, їх перенаправляти у той чи інший регіон. Але люди живуть у регіонах, областях, громадах. І допоки ці громади не будуть наділені правами, ми будемо мати складне становище житлового фонду, ЖКГ і всі проблеми, з якими безпосередньо стикаються люди.

– Що ви думаєте про освітні новації міністра Табачника? Як на Волині сприймають гуманітарну політику нової влади, зокрема щодо історичних питань?

– Я категорично не можу погодитися з тим, щоб посаду міністра займала людина, яка не любить ні цю державу, ні її націю. Я категорично не погоджуюся з тим, аби людина в угоду якимось своїм закордонним колегам, будучи міністром, дозволяла собі фальсифікувати українську історію, вносити відповідні зміни до шкільної програми.

– Як ви сприймаєте історію з затриманням львівського історика Забілого? Чи вважаєте, що це більшою мірою політична справа?

– Жодних підстав затримувати історика, причому в такий брутальний спосіб, напевне, у спецслужб не було. Думаю, ці дії спрямовані на те, щоб залякати людей, істориків, які займаються складними проблемами української держави, аби ці проблеми залишилися такою чорною плямою. Не думаю, що влада у такий спосіб призупинить процес дослідження української історії, її темних і суперечливих сторінок. Це не додасть популярності владі. Особливо спецслужбам, які це робили.

 

ZIK

Останні публікаціївсі

Газета "Єдиний Центр"всі

Газета "Эдиний Центр"