Василь Козел:  «Сила України не у її поділі на Схід і Захід, а у її сильному єдиному центрі!»

Василь Козел: «Сила України не у її поділі на Схід і Захід, а у її сильному єдиному центрі!»

Кандидати в депутати в більшості випадках передбачувані в своїх «підходах» до виборців. Не схожим на інших претендентів на народного обранця виявився Василь Козел, голова Житомирської обласної організації Єдиного Центру – людина молода та енергійна, сповнена бажання працювати та вирішувати проблеми, завдяки системному підходу та далекоглядному баченню. І округ був обраний не випадково, адже рідний Василю Козелу Житомирський район є частиною 67-го виборчого округу, куди також входять Чуднівський, Любарський, Романівський та частина міста Житомира. Гадзинка, Нова Вигода, Березина, Глибочиця – села Житомирського району, де знають Козела Василя не з плакатів- обіцянок та «біг-мордів». Він тут прикладає всіх зусиль, щоб відродити та надати європейського вигляду селу.

Публікаціявсі друкуватиДрукувати

Годований: «Перенесення виборів – це маніпуляція, яка призведе до непередбачуваних наслідків»
2010-04-20 12:50:00

Годований: «Перенесення виборів – це маніпуляція, яка призведе до непередбачуваних наслідків»

Керівник секретаріату Житомирської обласної організації Єдиного Центру, депутат Богунської районної в місті Житомирі ради вважає, що провладні політики докладуть максимум зусиль аби відтермінувати в часі вибори місцевих рад й змінити виборче законодавство в бік рівно відсоткового поєднання пропорційної та мажоритарної систем.

Наближається 30 травня, коли мали б відбутися але не відбудуться місцеві вибори. На Ваш погляд, наскільки правовим було рішення про відміну чергових місцевих виборів?

 

Сьогодні в Україні склались обставини, за яких Верховна Рада грає не за правилами, а грається правилами. Верхом цинізму є факт призначення місцевих виборів на 30 травня 2010 року та подальша їх відміна за ініціативи БЮТ та Партії Регіонів. Лавринович та Портнов, на той час регіонал та бютівець, подаючи законопроект про призначення дати місцевих виборів, у пояснювальній записці зазначали, що вибори органів місцевого самоврядування мають відбутися у травні 2010 року, а саме – 30 травня. Вмотивовували свою пропозицію народні депутати тим, що коли у березні 2006 року обирались депутати місцевих рад, то діяла норма Конституції, за якою їх повноваження чинні чотири роки. Нові ж норми Основного Закону вступили в дію з травня місяця. Отже, збільшення терміну повноважень на вже обрані сільські, селищні, міські, районні та обласні ради не поширюється.


Проте, після нового року, оцінивши ситуацію – не вигідність через можливу втрату депутатських мандатів та фінансову «накладність» місцевих виборів – за ініціативи тих же фракцій у Верховній Раді місцеві вибори скасовано, нібито, через відсутність бюджету й взагалі брак коштів.


Обидва рішення є дещо провокаційними. Перше рішення на початку президентської виборчої кампанії було прийнято свідомо для того, щоб вмотивувати місцеві осередки партій-представників кандидатів у президенти добровільно активно й безкоштовно працювати на результат президентських виборів.


Друге рішення провокаційне тим, що дата місцевих виборів залишається «підвішеною у повітрі» на невизначений термін. Насправді, відміною для місцевих виборів слугувала не відсутність грошей у бюджеті, а небажання витрачати власні кошти на передвиборчі перегони й страх зменшення присутності в радах на місцях. До того ж, поки триває тримісячний розгляд справи про дату місцевих виборів у Конституційному суді, новообраний президент має три місяці, щоб спокійно провести кадрові зміни й оцінити реальний стан справ та зрозуміти: у якому форматі й коли «потрібні» будуть вибори.


Такими діями Партія Регіонів не тільки економить партійні гроші, виграє час для «розтановки кадрів», а й створює собі можливість для нівелювання впливів політичних сил, які стали популярними за часів президентської кампанії та незадовго до неї. Зокрема це «Фронт змін» Яценюка, «Сильна Україна» Тігіпка, «Свобода» та «Єдиний Центр».

 

Отже, логічним буде запитання: в який термін та прогнозовано на яку дату буде призначено місцеві вибори?

Прийняття рішення про призначення дати виборів буде відтягуватися максимально. Зрозуміло, що місцеві вибори можна призначити як на цьогорічну осінь, так і на весну 2011 року. Але на «велике бажання тягнути час» працює ще й такий нюанс: чергові вибори депутатів місцевих рад потрібно призначати за шість місяців до дня проведення. Отже, якщо Конституційний суд, за умови розгляду справи у тримісячний термін, оголосить про своє рішення у червні 2010 року, то навряд чи будуть призначати вибори на кінець грудня й у проекті закону запропонують для проведення виборів весну 2011 року. Таку пропозицію радо вітатиме більшість провладна у Верховній Раді.

 

У Парламенті роками постійно тривають перемовини щодо необхідності змінити виборче законодавство. Проте, жодну із суттєвих змін до сьогодні не проголосували. Чому?

 

Сьогодні в обговореннях змін виборчого законодавства мусується дві визначальні теми: повернення до мажоритарної системи та бажання будь-що зберегти пропорційну. Мажоритарну систему лобіюють «місцеві господарі тайги на окупованому окрузі» й цього округу їм достатньо для «успішної діяльності».  Діючу пропорційну систему відстоюють партії «одного лідера».


Й перший, і другий варіанти – це системи великого капіталу. При мажоритарній системі досить не дорого можна викупити округ, а при пропорційній за домовленість придбати прохідне до ради місце у списку партії. Нічого спільного з вільним волевиявленням людей ці системи не мають.


Було б логічним для розвиненої Європейської країни прийняти демократичну систему виборів – вибори за відкритими списками. Це значить, що на виборах люди голосують і за партію, і за конкретну людину в цій партії, яка й представлятиме в раді інтереси їх регіону. Це було б ідеально виписане виборче законодавство. Проте, на мою думку, все йде до того, що досягнуть компромісу й на місцевих виборах буде 50 на 50. Тобто, половину складу рад обиратимуть за пропорційною системою, а  половину за мажоритарною. Це черговий самообман й маніпуляція виборцем, що призведе до непередбачуваних наслідків у майбутньому. Пропозиції до виборчого законодавства повинні писати не політики, а юристи-професіонали. А виборчу систему потрібно виписати не під себе, а для майбутніх поколінь. Основна небезпека сьогодні в тому, що з боку провладних політиків почався наступ на місцеве самоврядування. Безпрецедентний випадок, коли центральна влада, випрацьовуючи рішення щодо проведення місцевих виборів, не радиться з мерами міст. До того ж, з боку уряду є спроба узурпації влади в Києві через прийняття нового законодавства про столицю. Намагання обмежити повноваження мера Києва й надати максимум важелів впливу головам адміністрацій, які призначаються Президентом, навряд чи принесе киянам позитивні зрушення. Обраний людьми мер без повноважень – верх цинізму. Це не припустимо.

 


З огляду на нещодавне оголошення Конституційним судом легітимності новоствореної коаліції, за яким законодавством й коли має обиратися Парламент?

 

Каст бути не може. Виборча система має бути однаковою для місцевих виборів й для виборів народних депутатів. Люди, йдучи на вибори, повинні чітко розуміти виборчу систему. Вона має бути без привілей та одна для всіх. Кожен солдат повинен мати шанс і можливість стати генералом. Тобто, людина, котра є декілька скликань депутатом районної чи обласної ради й має достатньо досвіду аби бути корисною своїй громаді на вищому рівні, повинна мати можливість від своєї громади бути обраною до Верховної Ради.

 

А вибори народних депутатів обов’язково мають відбутися за оновленим законодавством, за яким люди зможуть обирати конкретного депутата. Для всіх необхідних змін є достатньо часу. Але, на мою думку, влада докладе максимум зусиль  аби відтермінувати будь-які вибори. Або ж, у разі їх проведення, щоб вибори мінімально вплинули на перерозподіл влади. Підтвердженням сказаному є те, що вже сьогодні бачимо як вибудовується провладна вертикаль. Й надалі виконавчу владу буде посилено й триватиме наступ на місцеве самоврядування. Тому, до 2012 року виборів до Верховної Ради не буде. Хоча…

 

Останні публікаціївсі

Газета "Єдиний Центр"всі

Газета "Эдиний Центр"