Василь Козел:  «Сила України не у її поділі на Схід і Захід, а у її сильному єдиному центрі!»

Василь Козел: «Сила України не у її поділі на Схід і Захід, а у її сильному єдиному центрі!»

Кандидати в депутати в більшості випадках передбачувані в своїх «підходах» до виборців. Не схожим на інших претендентів на народного обранця виявився Василь Козел, голова Житомирської обласної організації Єдиного Центру – людина молода та енергійна, сповнена бажання працювати та вирішувати проблеми, завдяки системному підходу та далекоглядному баченню. І округ був обраний не випадково, адже рідний Василю Козелу Житомирський район є частиною 67-го виборчого округу, куди також входять Чуднівський, Любарський, Романівський та частина міста Житомира. Гадзинка, Нова Вигода, Березина, Глибочиця – села Житомирського району, де знають Козела Василя не з плакатів- обіцянок та «біг-мордів». Він тут прикладає всіх зусиль, щоб відродити та надати європейського вигляду селу.

Публікаціявсі друкуватиДрукувати

   Хто винен і що робити?
2009-05-29 11:11:00

Хто винен і що робити?

Таке запитання стало лейтмотивом у розмові з Житомирським міським головою, членом Президії Єдиного Центру Вірою Шелудченко.


 - Віро Тимофіївко, 15,травня у Харкові відбулосьчергове засідання Асоціації міст України. Які питання там розглядались і які рішення було прийнято?
  - На жаль, я не змогла бути присутньою на тому засіданні, але найголовнішим питанням, яке там обговорювалось, було питання погашення боргів за газ за минулий опалювальний сезон.
  Постановою Кабінету Міністрів України зобов'язано усіх міських голів терміново взяти в Ощадбанку кредит терміном на один рік (підкреслюю) під 18-20% для того, аби погасити заборгованість за газ перед компанією "Нафтогаз України". Під заставу зазначеного кредиту мають бути віддані усі котельні, які знаходяться на території того чи іншого міста. Рівно через рік кредит має бути повернуто разом з відсотками, в іншому випадку, як Ви розумієте, підприємства теплокомуненерго "плавно", перейдуть у власність "Нафтогазу", бо всі прекрасно розуміють, що такі суми за рік реально не можливо повернути. Тобто відбувається спроба тіньової приватизації теплокомуненерго. Ось чому в Харкові на засіданні Асоціації, усі без винятку міські голови чітко заявили про те, що не допустять розвитку таких намагань.
  - А наскільки значною є заборгованість нашого міста за газ?
  - Ви знаєте, якби не, даруйте, недолугі постанови Уряду, то цієї заборгованості у нас практично не було б.
  В опалювальний сезон ми "зайшли" зі 100% тарифом, який повністю покривав усі витрати, але 29 січня Кабмін "заднім" числом збільшує з 01 січня п.р. на 30% вартість газу для бюджетних установ. Поки ми на місцевому рівні пройшли ряд регуляторних процедур, як того вимагає законодавство, минуло декілька місяців, і увесь цей час ці установи сплачували нам за газ за старою ціною, ми ж платили "Нафто-газу" за новою, що і призвело до того, що на сьогодні саме завдяки бюджетним установам ми маємо біля 20 мільйонів гривень заборгованості. Крім цього, на сьогоднішній день жодної копійки за тепло нам не проплатили об'єкти Міністерства оборони, частково - Міністерства освіти тощо, тобто ті, за кого держава має сплачувати у повному обсязі, але не сплачує...
  Що стосується населення, то його заборгованість за минулий опалювальний сезон складає 3,5 млн. грн., але я впевнена, що до початку нового опалювального сезону ця сума зменшиться.
  - Ви є членом Президії Асоціації міст України, загалом, на Вашу думку, наскількидієвою є ця організація?
Перш за все хочу зауважити, що в Асоціацію входять усі міські і селищні голови України. Є дві секції - великих та малих міст - і це єдиний орган, який представляє інтереси саме територіальних громад. На жаль, сьогодні в нашій державі існує система, яка лише загострює проблеми, і ті пропозиції, які виходять від міських голів і які здатні реально покращити життя територіальних громад, дуже часто залишаються лише пропозиціями. Необхідно терміново змінювати структуру взаємовідносин центральної і місцевої влади, можливо, навіть в ультимативній формі розмовляти з вищим керівництвом нашої держави, в жодному іншому випадку ніяких змін на краще очікувати не слід.
  - Голова Асоціації міст України Іван Куліченко заявив нещодавно, що ряд міст знаходяться в стані дефолту. Житомиру це не загрожує?
 - Давайте для початку розберемось, що таке дефолт. Так ось, дефолт - це коли бюджет неспроможний виконувати свої зобов'язання. На Асоціації ми і раніше говорили про наповнення місцевих бюджетів як про хронічну хворобу, а у зв'язку з кризою, ця хвороба ще більше загострилась.
  Ви візьміть сусідню Польщу. Якщо у нас "на господарство" залишається 5-10% місцевих зборів, то у них - 50%. 98% бюджету, який у нас залишається, це кошти для виплати зарплат бюджетній сфері, соціальні виплати. І лишень 1,5-2% залишаються на дороги, освітлення, житловий фонд, благоустрій тощо. Тобто, проблем маємо на 100%, а коштів на 1,5%.
  Разом з тим, я глибоко переконана, що дефолт нашому місту не загрожує, та й не може він бути оголошений в одному окремо взятому місті. Ми тримаємо ситуацію під контролем і виконуємо усі першочергові функції, від яких залежить життя наших мешканців. На жаль, призупинено реалізацію інших програм, але я глибоко переконана, що з осені п.р. ситуація почне значно поліпшуватися. Повірте, ми робимо усе можливе, аби наші люди відчули нинішню кризу якнайменше.
  - Віро Тимофй'вно, в парламентських кулуарах "блукають" законопроекти, які передбачають значне збільшення штрафів за адмінпоруення та додаткове навантаження на приватних
підприємців, зокрема тих, якіпрацюють на єдиному податку. Ваше ставлення до
цього?
  - У часи кризи жодна держава, яка турбується за своє майбутнє і за своїх громадян, не повинна, не має права збільшувати одаткове навантаження. Навпаки, необхідно робити усе можливе, аби підприємцям було легшепережити ці непрості часи.
  Зі свого боку ми робимо усе можливе для цього: на 30% зменшили сплату за оренду землі та комунального майна; деякі комунальні підприємства взагалі звільнили від сплати за землю тощо. А взагалі, необхідно змінити систему адміністрування податків, щоб кожна гривня, сплачена підприємцем, потрапляла до місцевого бюджету.
  Що стосується збільшення штрафних санкцій, то штрафи в жодному випадку не варто розглядати як джерело доходу для бюджету. Як інструмент для наведення порядку в місті, наприклад, при порушенні правил благоустрою - так, але не як джерело доходів. Підсилення економічної бази місцевих бюджетів має відбутися не за рахунок збільшення податкового навантаження на підприємців чи простих громадян, а виключно за рахунок перерозподілу прибутків між державними і місцевими бюджетами, як, наприклад, в тій же Польщі, про що я говорила вище.
  - Минулого тижня Вивперше провели особистий прийом громадян на території ВЖРЕПу № 10. Яке враження склалось від спілкування з людьми?
  - Ви знаєте, не все так погано, як здається декому на перший погляд. Такі прийоми громадян, починаючи з компанії "Коменерго", яка взяла в управління (підкреслюю ), не в оренду чи у власність, а саме в управління, територію двох КВЖРЕПів №№10,12, відбуватимуться щотижня на території інших жеків, про що мешканці будуть заздалегідь поінформовані.
  На такі прийоми до мене може прийти будь-хто із людей, які мешкають на тій чи іншій території. Якщо говорити про враження, то на цьому прийомі у мене побувало 34 мешканці, і я хочу зауважити, що, судячи із спілкування з ними, загалом проблем у місті стало значно менше.
  Біда в іншому, біда в тому, що не всі керівники КВЖРЕПів ідуть назустріч людям, спілкуються з ними. Таке враження, що інколи вони ховаються від людей, а це створює додаткові проблеми там, де їх не повинно бути.
  Наприклад, якщо сьогодні мешканці самі прибирають і миють під'їзди - значить там необхідно викреслити ці роботи зі списку послуг, за які вони платять. Якщо в будинку немає горища, то, відповідно, й послуги з його прибирання не повинно бути в переліку, і подібних прикладів дуже багато.
  Інша справа - якщо КВЖРЕ-Пи справді надають ряд послуг, то необхідно доводити й відстоювати свою правоту, а не ховати голову в пісок. Дуже часто питання полягає не в наявності грошей, а в елементарному вмінні спілкуватись з людьми, і саме отакі мої виїзні прийоми стануть прискіпливим екзаменом для багатьох керівників жеків.


 

Розмову вів Володимир Шуст Газета «Місто» №21 від 21.05.09

Останні публікаціївсі

Газета "Єдиний Центр"всі

Газета "Эдиний Центр"